İlk Kitabım: Dijital Reklamcılık ve Gençlik

Gülay_öztürk_kitabım  : Dijitalleşme ve iletişim teknolojileri arasındaki etkileşim hızla artmakta; değişen çağ yeni bir pazarlama alanı, kullanıcı yapısı ve yeni reklam biçimlerini  karşımıza çıkarmaktadır. Dünyada internet ve dijital teknolojiyi en çok kullanan kesimin gençlerden oluşması, 2025 yılında çalışan nüfusun %75’ini Y kuşağının oluşturacağı yönündeki veriler  kullanıcıları çözmeye çalışan (nasıl iletişim kurdukları, nelere ihtiyaç duydukları ya da ileride neye ihtiyaç duyabilecekleri, etkileşimden beklenti düzeyleri, kitlesel ve dijital mecraları nasıl ne şekilde ve ne sıklıkta kullandıkları, trendleri, pazarlama ve reklam faaliyetlerine yönelik tepkileri, tutumları vb. alanda)  marka, pazarlama ve reklam alanındaki kesimin  bu genç kitleye yönelik çalışmalarını yoğunlaştırmasına neden olmaktadır. Ayrıca Avustralya’da faaliyet gösteren AndMine Dijital Reklam Ajansı’nın verilerine göre dünya genelinde 2012 yılında geleneksel reklam çalışmaları için yapılan reklam harcamalarının %4,5; çevrimiçi reklamcılığın %18 arttığı  ve 2020 yılında bu oranın %30’u bulacağı ileri sürülmektedir.  Dijitalleşmenin sunduğu etkileşim, sanallık gibi nimetlerin ise geleneksel reklamdan daha farklı reklam biçimlerini karşımıza çıkardığı gözlenmektedir. İlerleyen yıllarda dijital reklam çalışmalarına verilen önemin ve yeni reklam alanlarının ise daha da artacağı  öngörülmektedir. Dolayısıyla elinizdeki bu kitap  dijital reklamcılık,  dijital çağın gençleri  ve kültürel özellikler bağlamında merak edilenlere Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri ekseninde yapılan bir araştırma ile de destekleyerek cevap vermeye yardımcı olmaktadır.

Yrd.Doç.Dr.R.Gülay Öztürk